Overslaan en naar de inhoud gaan

De Pensioenfederatie lanceert contentplatform en campagne 'De Tijd Van Je Leven'

De campagne, ontwikkeld door Selmore, richt zich op jongeren (25 – 35). 'Dat is ten opzichte van pensioen een lastige combinatie.'
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Pensioenfederatie, de branchevereniging van pensioenfondsen, is maandag 13 oktober gestart met een nieuwe campagne met als thema ‘De Tijd van Je Leven’. De campagne, bestaande uit een en wervende content, is ontwikkeld en uitgevoerd door Selmore in samenwerking met Mirabeau.

related partner content for mobile comes here

De campagne richt zich op jongeren (25 – 35 jaar). Selmore: &;Dat is ten opzichte van pensioen een lastige combinatie. Want het vertrouwen dat jongeren in pensioenfondsen hebben is laag en het onderwerp staat ver van hen af. Toch is later ook voor jonge mensen erg belangrijk.&;

Selmore werd gevraagd om een campagne te ontwikkelen die het fenomeen ‘Pensioen en Denken over Later’ benaderbaar en leuk maakt voor een jongere doelgroep. Het basisinzicht was dat jongeren niet uit zichzelf naar een pensioensite gaan. Ook niet als daar campagne voor wordt gevoerd.

De oplossing die het bureau bedacht, is het platform &;detijdvanjeleven.nl’ dat volgens Selmore bestaat uit een mix van leuke content en relevante pensioeninformatie. Het bureau: &;Het online platform wordt aangejaagd door grappige, opvallende &;unbranded’ content te verspreiden, waardoor jongeren automatisch op het platform terecht komen. We starten met de Bucketlist. Een serie waarin Tim Haars wensen van ouderen laat uitkomen en de kijker oproept hun Bucketlist ook in te vullen op detijdvanjeleven.nl.&;

Om traffic extra kracht bij te zetten wordt de campagne ondersteund met een online-activatie: ‘Win je eigen bucket list’.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Credits
Middelen: Contentplatform, moving content, redactionele content, display advertising, pre rolls, radio
Creatieve directie: Jakko Achterberg & Niels Westra
Copy Writer: Bram Eigenfeld
Art Director: Jonathan van Loon
RTV Producer: Marga Bierema, Hanneke Kampschreur
Account: Mira Weijs
Digital Producer: Tamara Eeuwes
Strategie: Otto van der Harst            
Klant verantwoordelijk: Michiel Arentshorst
Strategie, concept, moving content/Bucketlist: Selmore
Productiemaatschappij Bucketlist: Kukeleku
Website; Design/Productie & content: Mirabeau
Mediabureau: Mindshare
 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in