Overslaan en naar de inhoud gaan

De Mol vergroot opnieuw belang in Versatel

Mediaondernemer John de Mol heeft zijn belang in kabel- en telecombedrijf Versatel de laatste weken opnieuw fors uitgebreid naar nu 41,7…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In oktober was zijn belang nog 25,6 procent, zo blijkt uit gegevens op de website van de Autoriteit Financiële Markten (AFM). Een woordvoerder van Versatel bevestigt tegenover het ANP dat De Mol het belang naar 41,7 heeft vergroot. Dit betekent dat de mediaondernemer in de tussenliggende periode ongeveer 85 miljoen aandelen heeft bijgekocht, leert een rekensom op basis van gegevens uit het register van de AFM. Tegen een gemiddelde koers van ongeveer 2 euro per aandeel staat de investering gelijk aan een slordige 170 miljoen euro.

related partner content for mobile comes here

Analisten hebben eerder gezegd dat Versatel een interessante overnamekandidaat is voor Europese rivalen die op de Nederlandse telecommarkt voet aan de grond willen krijgen. Bij een overname van Versatel zal een flinke premie boven op de aandelenkoers worden betaald, verwachten zij. Een andere mogelijke reden voor de uitbreiding van het belang in
Versatel is dat De Mol op termijn zijn televisieprogramma's via het
netwerk van Versatel kan verspreiden.

De Mol laat bij monde van zijn woordvoerder weten dat zijn bedrijf Talpa niet streeft naar een commissariszetel of invloed in het dagelijks bestuur van Versatel. ‘Talpa beschouwt Versatel als consolidatiekandidaat', aldus De Mol.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in