Overslaan en naar de inhoud gaan

Buitenlands voedsel onveranderd populair

Terrorisme leidt niet tot 'voedseldiscriminatie', blijkt uit een marketingonderzoek van de faculteit der Economische Wetenschappen van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In dit onderzoek toont drs. Ciska Bruil aan dat in ieder geval Nederlandse voedselhandelaren zich geen zorgen hoeven te maken: de consumptie van buitenlands voedsel blijft hier onveranderd populair.

related partner content for mobile comes here

In haar afstudeeronderzoek over consumenten-etnocentrisme in Nederland bracht Bruil in kaart welke factoren een rol spelen bij de aankoop van buitenlands voedsel.

Bruil stelt vast dat de Nederlandse consument hoofdzakelijk let op de feitelijke voor- en nadelen. Een product moet voldoen aan de verwachting van de consument. Er wordt nauwelijks gekeken naar de herkomst van het product. Ook al zou de afkeer van vreemd voedsel enigszins toenemen, dan nog zullen de voor de consument intrinsieke waarden van het product, zoals geur en kleur dominant blijven bij de aanschaf ervan.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in