Buitenlands voedsel onveranderd populair


In dit onderzoek toont drs. Ciska Bruil aan dat in ieder geval Nederlandse voedselhandelaren zich geen zorgen hoeven te maken: de consumptie van buitenlands voedsel blijft hier onveranderd populair.
In haar afstudeeronderzoek over consumenten-etnocentrisme in Nederland bracht Bruil in kaart welke factoren een rol spelen bij de aankoop van buitenlands voedsel.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBruil stelt vast dat de Nederlandse consument hoofdzakelijk let op de feitelijke voor- en nadelen. Een product moet voldoen aan de verwachting van de consument. Er wordt nauwelijks gekeken naar de herkomst van het product. Ook al zou de afkeer van vreemd voedsel enigszins toenemen, dan nog zullen de voor de consument intrinsieke waarden van het product, zoals geur en kleur dominant blijven bij de aanschaf ervan.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid