Overslaan en naar de inhoud gaan

De merkenbinding van de jonge pragmatici

'What's in it for me?' is de belangrijkste vraag die jong-volwassenen stellen als ze een product voorbij zien komen. Maar behalve…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De belangrijkste kenmerken van 18- tot 29-jarigen maken hen tot een ideale doelgroep voor marketeers. Juist in deze levensfase begint zich namelijk het merkbewustzijn te ontwikkelen. Maar dat bewustzijn richt zich dan wel bijna uitsluitend op merken 'met inhoud', want van mooie marketingkreten an sich moet deze generatie niets hebben. Marketeers die bij de jongeren succes willen hebben zullen dus moeten focussen op authentieke merken, en wel volgens elf gouden regels:

related partner content for mobile comes here

1. Probeer aan te haken bij een positieve 'heritage'. (Heritage wil zoveel zeggen als: herkomst, erfenis, traditie.)

2. Is positieve heritage afwezig, dan helpt alleen een rigoreuze herpositionering van het merk.

3. Retro-trends kúnnen goed werken, maar wees er uiterst voorzichtig mee.

4. Wie meer dan kortstondig succes nastreeft, mag niet te actueel zijn.

5. Wees present op plaatsen waar de échte jongeren zich ophouden.

6. Wat 'in' is, mag niet al te goedkoop zijn.

7. Overvoer de doelgroep niet. Ook hier geldt: less is more.

8. Bij lifestyle-producten is 'belevings'reclame vaak een probaat middel.

9. Let op de kern van het merk.

10. Opgelet: het product zelf is minstens zo belangrijk als de reclame die ervoor gemaakt wordt.

11. Authenticiteit alleen is niet genoeg. Persoonlijke relevantie, daar draait het om!

Bron: Marketing Journal

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in