Overslaan en naar de inhoud gaan

Meer plezier, minder koken

De consument wil graag lang en gezond leven, veel genieten, maar steeds minder tijd kwijt zijn aan eten bereiden. Dat signaleerde Unilever…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

‘De consument van morgen is op zoek naar gezondheid en welzijn, naar individuele oplossingen en naar verwennen. Voor het bereiden van een maaltijd hebben we minder tijd over. We eten meer buitenshuis. 29 Procent van de voeding in West-Europa wordt buitenshuis gekocht en geconsumeerd. In de VS is dat percentage 50 en sterk groeiend.’ Vitaliteit, gemak en plezier, dat wil de consument aldus Burgmans. Waarden die niet rechtstreeks in producten te vertalen zijn. Bovendien zal de invulling ervan per gebied verschillend zijn. Daarom moeten merken deze belevingen uitstralen, en moeten producten die merken dan weer ondersteunen.Jan de Rooij, directeur van het Unilever laboratorium in Vlaardingen, benadrukte het belang van multidisciplinair onderzoek om de consument beter te kunnen begrijpen. Gedragspatronen en voorkeuren moet je niet alleen via panels meten, maar ook ondersteunen met psychologisch, sociologisch en antropologisch onderzoek.

related partner content for mobile comes here

De jaarlijkse Researchprijzen van Unilever moeten het wetenschappelijk onderzoek aanmoedigen en de contacten tussen Unilever en de universiteiten bevorderen. Negen jonge academici ontvingen ieder een geldbedrag van 5000 gulden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in