Overslaan en naar de inhoud gaan

'Imago niet alles'

Grote bedrijven geven miljarden guldens uit aan campagnes om hun imago te verbeteren. Dat dit vaak ten koste gaat van de interne…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Segers zal zich in zijn nieuwe functie met name richten op de 'corporate identity'. Juist dit zal volgens hem de beslissende factor worden in de concurrentieslag tussen bedrijven. Toch brengt een onevenredig grote nadruk op de identiteit van een onderneming gevaar met zich mee. Als voorbeeld geeft Segers de campagne waarin vliegtuigmaatschappij Easyjet aan de haal ging met de witte zwaan, die geldt als beeldmerk van concurrent KLM. Het is een nieuwe trend, zegt de hoogleraar, waar grote bedrijven zeker rekening mee zullen moeten houden. ‘Schaamteloos profiteren van de bekendheid van grote merken lijkt vooralsnog zeer effectief. Of het ethisch is, laat ik hier even in het midden’, aldus Segers. Teveel nadruk op de vorm, maakt in zo’n geval kwetsbaar. Daar komt bij dat volgens de professor consumenten tegenwoordig minder belang hechten aan imago. Ze hebben genoeg van de door reclames opgelegde ideale lifestyle. (Bron: ANP)

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in