Overslaan en naar de inhoud gaan

De 100 beste marketeers van Nederland

Michel Schaeffer (42), marketingdirecteur van bol.com, voert dit jaar de Top100 Beste Marketeers van Nederland aan.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vorig jaar stond Schaeffer op nummer 5. Bol.com groeide in 2009 als kool: 20 procent meer omzet, naar 268 miljoen euro. En dat terwijl de boeken- en muziekmarkt daalt. Schaeffer is vooral trots op de doorbraak van digitaal lezen, vorig jaar: in vijf maanden tijd werden 14 duizend e-readers verkocht, en 64 duizend digitale boeken. Hij breidde daarnaast de social mediapresence uit, en verdiepte het inbound klantcontact middels chatbot Billie en Twittercare.
Bol-campagnes zijn herkenbaar en zorgen zelfs voor een hype (Mummiepak) .
Vakbijdrage: Schaeffer is voorzitter werkgroep marketing bij Thuiswinkel.org, bestuurslid Stichting Marktonderzoek Boekenvak, lid van Reclame Code Commissie, jurylid e-mailmarketing-awards, sinds 2009 neemt hij zitting in de Effie-jury, en hij is spreker op onder andere het Category Management congres.

related partner content for mobile comes here

De top 5:

1(vorig jaar 5). Michel Schaeffer (42), marketingdirecteur Bol.com
2 (vorig jaar op 2). René Repko (50), marketingdirecteur Hema
3 (vorig jaar 13). Sander van der Laan, general manager Albert Heijn
4 (vorig jaar 11). Baptiest Coopmans (45), directeur consumentenmarkt KPN
5 (vorig jaar 4). Hans Hagenaars (48) directeur ING Retail Marketing, ING

Hoogste vrouw in de lijst is Hanneke Faber, vice president & global brand franchise leader Pantene, op nummer 7. Zij is ook de hoogste nieuwe binnenkomer, die verder in totaal 33 nieuwe binnenkomers telt, waaronder veel vrouwen; met 15 meer dan vorig jaar is hun aandeel dit jaar gegroeid tot meer dan eenderde.
De gehele lijst kunt u terugvinden in het meinummer van Tijdschrift voor Marketing, dat deze week op de mat valt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in