Overslaan en naar de inhoud gaan

Consumentenvertrouwen blijft stabiel

Het consumentenvertrouwen is in oktober vrijwel hetzelfde gebleven als in september. De koopbereidheid is nauwelijks veranderd en blijft…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit het Consumenten Conjunctuuronderzoek van het CBS. Al het hele jaar is het consumentenvertrouwen min of meer stabiel op een zeer laag niveau. De koopbereidheid van consumenten, één van de twee onderdelen van de vertrouwensindex, is in oktober per saldo nauwelijks veranderd ten opzichte van september. De koopbereidheid is gebaseerd op het oordeel over de financiële situatie van het eigen huishouden en het doen van grote aankopen.

related partner content for mobile comes here

Consumenten zijn in oktober, na correctie voor seizoeneffecten, iets negatiever geworden over de ontwikkeling van de financiële positie van hun eigen huishouden in het afgelopen jaar. Daar staat tegenover dat consumenten iets minder somber zijn over hun eigen financiële situatie in de komende twaalf maanden. Ze zijn ook wat positiever geworden over het doen van grote aankopen. Sinds februari zijn ze niet meer zo positief geweest over het kopen van goederen zoals pc’s, tv’s en koelkasten.

Het oordeel van consumenten over het economisch klimaat is in oktober iets negatiever dan in september. Zowel het oordeel over de afgelopen twaalf maanden als over de komende twaalf maanden is licht negatiever. Desondanks zijn consumenten nog wel positiever dan in juli.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in