Overslaan en naar de inhoud gaan

Consument positiever over luxe supermarkt

De prijzenoorlog in de supermarkten lijkt in het voordeel te werken van de luxe winkels als Albert Heijn en Super De Boer.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Steeds meer consumenten vinden dat de luxere supermarkten lage prijzen bieden. Dat blijkt uit onderzoek van het Erasmus Food Management
Instituut (EFMI). Voor de start van de prijzenslag op 20 oktober vond 24 procent van de klanten van bijvoorbeeld Albert Heijn en Super De Boer dat deze supermarkten lage prijzen hanteerden. Nu is dat gestegen tot 34 procent. Tegelijkertijd zijn klanten van discounters als Aldi en Dirk van den Broek iets minder positief over de prijzen in deze winkels.

related partner content for mobile comes here

‘Hoewel het prijsimago van luxe supermarkten nog steeds minder gunstig is dan dat van de discounters, hebben Albert Heijn en Super De Boer het gat wel aanmerkelijk gedicht', licht directeur M. van Aalst van het EFMI toe.

Hij vreest wel dat de supermarkten met een breed assortiment op de lange termijn niet tegen de discounters kunnen opboksen. Doordat supermarkten voortdurend op goedkope producten wijzen, worden klanten zich meer en meer prijsbewust. Dat gaat ten koste van de waarde die consumenten hechten aan de kwaliteit van een supermarkt. ‘Albert Heijn moet dan ook
reclame gaan maken waarin duidelijk wordt gemaakt goede kwaliteit te bieden tegen een schappelijke prijs (ANP).'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in