Consument positiever over luxe supermarkt


Steeds meer consumenten vinden dat de luxere supermarkten lage prijzen bieden. Dat blijkt uit onderzoek van het Erasmus Food Management
Instituut (EFMI). Voor de start van de prijzenslag op 20 oktober vond 24 procent van de klanten van bijvoorbeeld Albert Heijn en Super De Boer dat deze supermarkten lage prijzen hanteerden. Nu is dat gestegen tot 34 procent. Tegelijkertijd zijn klanten van discounters als Aldi en Dirk van den Broek iets minder positief over de prijzen in deze winkels.
‘Hoewel het prijsimago van luxe supermarkten nog steeds minder gunstig is dan dat van de discounters, hebben Albert Heijn en Super De Boer het gat wel aanmerkelijk gedicht', licht directeur M. van Aalst van het EFMI toe.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Hij vreest wel dat de supermarkten met een breed assortiment op de lange termijn niet tegen de discounters kunnen opboksen. Doordat supermarkten voortdurend op goedkope producten wijzen, worden klanten zich meer en meer prijsbewust. Dat gaat ten koste van de waarde die consumenten hechten aan de kwaliteit van een supermarkt. ‘Albert Heijn moet dan ook
reclame gaan maken waarin duidelijk wordt gemaakt goede kwaliteit te bieden tegen een schappelijke prijs (ANP).'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid