Overslaan en naar de inhoud gaan

Communicatieve bijsluiter van Achmea

Er zat deze keer een communicatieve bijsluiter bij ons vakblad Communicatie; een gesponsorde casus van de internal branding rond de fusie…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ziet er uit als degelijk werk: processchema's in tien stappen, een testimonial van Prof Dr Van Riel en het proces lijkt zorgvuldig met alle betrokkenen doorlopen. Toch lukt het me niet het boekje uit te lezen. Het komt niet echt van het papier af. Bij pagina 19 veer ik dan toch even op: prachtige foto. Juist daardoor snap ik wat de rest van het boekje mist. Voor een casus over internal branding mis ik de daadwerkelijke bezieling. Laten we de drie bouwstenen van het concept er eens bijpakken: WIJ, LEF en FAIR. WIJ 'sec' biedt geen onderscheidend vermogen bij internal branding. LEF en FAIR zouden dus voor de invulling moeten zorgen. Helaas; ik kom ook geen LEF tegen. Dat terwijl bijvoorbeeld concurrent Delta Lloyd daar in zijn (externe) communicatie toch wel degelijk succesvol in is. FAIR tenslotte; ja dat is het, maar daar word ik dan weer niet warm van.

related partner content for mobile comes here

Het voorwoord van het boekje stelt dat Achmea deze 'businesscase' met ons wil delen als voorbeeld van wat 'internal branding voor een organisatie kan betekenen'. De verdere concretisering van en bewijslast voor deze claim kom ik in de casus helaas niet tegen. Wellicht dat een betrokkene mij met een onderstaand te plaatsen reactie even kan ontzorgen?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in