Overslaan en naar de inhoud gaan

Click koopt Click

Het is weer overnametijd. Fastclick komt in handen van ValueClick, zo maakt de laatste zelf bekend. Het gaat om overname van het ene online…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het is weer overnametijd. Fastclick komt in handen van ValueClick, zo maakt de laatste . Het gaat om overname van het ene online reclamenetwerk door het andere. Ook op dit terrein schrijdt de concentratie voort.

related partner content for mobile comes here

ValueClick betaalt 214 miljoen dollar in aandelen, ruim 170 miljoen euro, of 14 procent op de beurskoers van Fastclick. Daartoe krijgt ValueClick er zo'n 9.000 sites bij voor verspreiding van reclame, samen de meeste Amerikanen online bereikend, namelijk 112 miljoen.

Dit maakt ValueClick tot het grootste online reclamebureau van de Verenigde Staten nar eigen zeggen. Dar heeft deze partij dan ook de nodige agressie voor getoond: tenminste elf overnames sinds 2000, zo .

In juni nog dat Overture advertenties bij zoekresultaten en zou gaan leveren aan ValueClickdochter , een prijsvergelijker in onder meer Engeland, Duitsland en Frankrijk.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in