Nielsen betaalt lobbyisten in kijkcijferzaak


Dat meldt de Financiële Telegraaf. De dochter van VNU huurde nooit eerder lobbyisten in. Na de introductie van de nieuwe kijkcijfermethode bleken begin 2004 de cijfers die gericht zijn op Afro-Amerikaanse en Spaanstalige bevolkingsgroepen in New York plotseling sterk gedaald te zijn. Dit tot grote onvrede van tv-gigant Fox en senator Hillary Clinton.
In reactie op de storm van kritiek schakelde Nielsen lobbyisten in. Daarnaast gaf het bedrijf ruim 200.000 dollar aan liefdadigheid voor minderheidsgroepen in de Verenigde Staten.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
VNU meldde al regelmatig dar er helemaal niets mis is aan de nieuwe meting. ‘Als je iets verandert, heb je altijd winnaars en verliezers. En mensen verliezen nu eenmaal niet graag’, zei VNU-topman Rob van den Bergh eerder.
Morgen publiceert VNU de halfjaarcijfers.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid