Overslaan en naar de inhoud gaan

Nielsen betaalt lobbyisten in kijkcijferzaak

Nielsen Media Research heeft sinds vorig jaar ruim 4 miljoen dollar gestoken in een Amerikaanse lobbycampagne. Deze is bedoeld om de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt de Financiële Telegraaf. De dochter van VNU huurde nooit eerder lobbyisten in. Na de introductie van de nieuwe kijkcijfermethode bleken begin 2004 de cijfers die gericht zijn op Afro-Amerikaanse en Spaanstalige bevolkingsgroepen in New York plotseling sterk gedaald te zijn. Dit tot grote onvrede van tv-gigant Fox en senator Hillary Clinton.

related partner content for mobile comes here

In reactie op de storm van kritiek schakelde Nielsen lobbyisten in. Daarnaast gaf het bedrijf ruim 200.000 dollar aan liefdadigheid voor minderheidsgroepen in de Verenigde Staten.

VNU meldde al regelmatig dar er helemaal niets mis is aan de nieuwe meting. ‘Als je iets verandert, heb je altijd winnaars en verliezers. En mensen verliezen nu eenmaal niet graag’, zei VNU-topman Rob van den Bergh eerder.
Morgen publiceert VNU de halfjaarcijfers.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in