Overslaan en naar de inhoud gaan

Cannes Café bij Club ADCN

Jonge creatieven blikten donderdagavond nog even terug op de pareltjes uit Cannes. Bekijk de cases hen het meest inspireren.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Cannes Café werd georganiseerd door Club ADCN en Jean Mineur Mediavision bij Club ADCN in Amsterdam. Lode Schaeffer (voorzitter), Stephan Gonnissen (bestuurslid) en Bas Welling (WeFilm), namen de aanwezigen mee door cases die opvielen in Cannes.

related partner content for mobile comes here

Grey Poupon mosterd (Pardon me?) kwam voorbij als voorbeeld van een volledige wederopstanding van een oude campagne, nu met nieuwe media en inzet van de doelgroep. Bekijk de peperdure commercial die tijdens de Oscars werd uitgezonden:

Ook de Refuge campagne van Refuge waarin visagiste Lauren Luke zich inzet tegen huiselijk geweld werd geroemd:

Bas Welling gaf een kijkje achter de schermen en presenteerde de making of van de bekroonde Dela-campagne en de campagne met de interactieve film van het Nederlands Film Festival. Bekijk de campagne voor de interactieve film ‘Onder controle’:

Verder werden de campagnes van Google Chrome, IBM’s bot and its atom, Red Balloon Language, Easy Way Subtitles, Tree Concert en Faktum Hotels besproken. Genoemde cases, en alle cases van Cannes Lions zijn nog beperkte tijd te bekijken op de site van .

Volgens de sprekers vielen in Cannes de kleine, goede ideeën op die sympathiek waren en ‘gewoon werkten, daar heb je geen casefilm voor nodig’. Casefilms die er dit jaar bij alle inzendingen in Cannes er steeds mooier uitzien overigens en soms twijfels oproepen over de echtheid van de cases.

Uitsmijter van Cannes Café was de ‘Pals’ commercial van Robinsons sinaasappelsap. Een campagne die aantoont dat ‘gewoon een commercial nog steeds een boodschap zeer indringend kan overbrengen’:

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Ten slotte werd ook de nieuwste geopend, een feest der herkenning voor creatieven: Ridiculous Feedback Immortalised (by ). die bureaus en creatieven soms krijgen van opdrachtgevers, verwoord en verbeeld in waanzinnig leuke posters. De expositie is vrij toegankelijk tijdens kantoortijden (wel even aanmelden).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in