Overslaan en naar de inhoud gaan

C&A stopt samenwerking met Zalando, Wehkamp en Amazon

De resultaten waren onder de maat. De fashion retailer gaat nu vol inzetten op online verkoop via eigen kanalen.
C&A-campagne
C&A-campagne
© C&A-campagne C&A-campagne
C&A-campagne
C&A-campagne
© C&A-campagne C&A-campagne

C&A stopt met het verkopen van kleding via de grote webwinkels Amazon, Wehkamp en Zalando. De kledingketen, met meer dan 1300 winkels in zeventien Europese landen, wil zich namelijk weer richten op de groei van de eigen digitale kanalen.

related partner content for mobile comes here

Voor het bedrijf betekent het een grote ommezwaai. C&A ging in 2008 voor het eerst een samenwerking aan met zo'n externe digitale marktplaats. Aanvankelijk ging het alleen om Wehkamp. In 2022 kwamen daar Amazon en Zalando bij.

Het idee was om op die manier nieuwe klanten te werven die daarna ook naar de winkels van C&A zouden gaan om te shoppen. Maar de praktijk pakte anders uit. C&A zegt dat uit een uitgebreide evaluatie blijkt dat de resultaten op dat gebied "niet bevredigend" zijn.

"Hoewel de partnerschappen de inkomsten via de marktplaatsactiviteiten aanwakkerden, resulteerde dit niet in de verwachte marges", laat de keten in een verklaring weten. Er vinden momenteel nog gesprekken plaats met Amazon, Zalando en Wehkamp over wat C&A noemt "een gecontroleerde afsluiting".

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in