Overslaan en naar de inhoud gaan

Bureautjes kopen

Er wordt veel gekocht in medialand. Conclusie: het gaat economisch dus best goed. Maar wil er nog iemand een reclamebureau kopen?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De fusie- en overnamespecialisten van KPMG, PwC en anderen maken overuren in de mediasector. Er wordt veel gekocht. En dus ook verkocht. Fusies en overnames komen in golven. Als de golf aanzwelt, zoals nu, gaat het doorgaans economisch goed of staat het op punt om economisch beter te gaan. Het geld moet weer rollen en de grote kopers (bureaunetwerken, grote media-exploitanten) gaan broeden op mooie plannen. In de mediasector wordt op allerlei fronten gezocht naar geschikte bedrijven om te kopen. Veel digitale bureaus, zoals LBi, bevinden zich in een overnameproces. In uitgeefland verdween VNU Media in handen van de in Nederland toch al zeer actieve Belgische Persgroep. FD Mediagroep kocht recent Redactiepartners. Maar hoe zit het met de good old reclamebureaus. Is daar nog belangstelling voor?

related partner content for mobile comes here

Tot vijftien jaar geleden werden 'gewone' reclamebureaus nog met de regelmaat van de klok gekocht door grote bureaunetwerken. Tegen alleszins aardige prijzen. Nu investeren de netwerken zelden meer in above the line-bureaus. Althans, niet in Nederland. Geef ze eens ongelijk. Los van het feit dat Nederland niet bepaald een groeiregio is, vanuit het perspectief van de netwerken, maar er zijn simpelweg geen hele goede bureaus ontstaan in de afgelopen tien jaar. De bureaunetwerken kopen nog steeds (zie Omnicom dat LBi graag wil). Maar ze kopen zelden of nooit pure reclamebureaus in Nederland. Dat zegt iets over de reclamesector. Maar het zegt vooral iets over de reclamesector in Nederland.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in