Overslaan en naar de inhoud gaan

Bureau Scheepens pakt jeugdwerkloosheid aan met een nieuw reclamebureau

Buro Werktuig meldt de eerste successen
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Reclamebureau Scheepens is sinds begin dit jaar bezig met een experimentele aanpak van jeugdwerkloosheid: het Tilburgse bedrijf begon een nieuw reclamebureau voor en door werkloze jongeren. Buro Werktuig meldt de eerste successen: een baan voor copywriter Tessa en een nieuwe website voor jongerenpunt Midden-Brabant.

related partner content for mobile comes here

Campagnes rondom het Jongerenpunt
Diverse lokale partijen (o.a. Hart van Brabant en de provincie Brabant) vroegen bureau Scheepens om een campagne te ontwikkelen tegen jeugdwerkloosheid. De creatieven bedachten samen met de opdrachtgevers deze invulling. Vier jongeren met een duidelijke eigen rol (bijvoorbeeld copywriter of grafisch vormgever) bedenken campagnes om leeftijdsgenoten naar het Jongerenpunt Midden-Brabant te loodsen.

Directeur Stefan van Hulten van bureau Scheepens: ‘Wij geven de jongeren professionele begeleiding, maar verder zijn ze helemaal vrij om hun werk in te vullen. Zij de problematiek als geen ander en spreken ze de taal van de doelgroep. Bovendien konden we met dit initiatief meteen vier getalenteerde, werkloze jongeren aan het werk zetten.’

Startersbeurs en werkervaring
De werknemers van Buro Werktuig krijgen een vergoeding in de vorm van een startersbeurs. ‘Dat deze aanpak beter werkt dan posters ophangen en mailings rondsturen, zagen we al na een paar maanden’, zegt creatief directeur Eelco Anneveldt van Scheepens. ‘Buro Werktuig ontwierp de nieuwe site van het jongerenpunt met frisse beelden en teksten. We zijn echt blij dat onze opdrachtgevers deze aanpak met ons en de jongeren aandurfden.’

De bedoeling is dat de jongeren door hun ervaring sneller werk vinden. Marc Bevers (verantwoordelijk voor de regionale aanpak jeugdwerkloosheid): ‘Dat lukt ook. Ze komen makkelijker binnen bij bedrijven. Copywriter Tessa is het eerste succesverhaal. Zij begint over een paar weken aan een baan bij een reclamebureau.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in