Overslaan en naar de inhoud gaan

Bloggers groeien uit tot ultieme focusgroep

Marketeers realiseren zich meer en meer hoe interessant weblogs zijn als reclamemedium, schrijft Adweek in het nummer van 20 juni.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Marketeers realiseren zich meer en meer hoe interessant weblogs zijn als reclamemedium, schrijft in het nummer van 20 juni.

related partner content for mobile comes here

Blogs bevatten namelijk veel informatie over consumenten die anders niet beschikbaar is.
Zij gebruiken hun blog om te vertellen over hun leven en geven hun mening over ontwikkelingen en producten zonder dat daar sturing door een gerichte vraagstelling aan te pas komt, meldt het blad.

Zo klagen bloggers vaak dat ze lastig worden gevallen door ongewenste telefoontjes op hun mobieltje. Marketeers kunnen op zo`n gegeven inspelen. In feite zijn bloggers de ultieme focusgroep, vindt Adweek.

Blogs vangen kritiek en waardering voor producten en diensten op die invloed kunnen hebben op latere productontwikkeling en marketingstrategieën.

De blogosphere telt inmiddels 11 miljoen blogs. Volgens kwamen er in 2004 dagelijks 20.000 nieuwe blogs bij.

Uit recent onderzoek van Forrester Research blijkt dat 64 procent van de marketeers belangstelling heeft voor adverteren op weblogs, via onder meer AdSense van Google en het netwerk van blogreclame Blogads. Feedback is zoveel sneller en goedkoper dan bij andere media dat de populariteit onder adverteerders nog flink toe zal nemen.

Dat staat overigens in schril contrast met
van TNS Nipo, die door MarketingTribune zijn gepubliceerd, waaruit blijkt dat Nederlandse marketeers niets begrijpen van blogs en er ook geen aandacht voor hebben.

Ik denk dat er inderdaad een enorme kloof heerst tussen de blogo-watchers en de gemiddelde marketeer. Je kunt er best voor kiezen om te wachten, maar de zaak helemaal negeren lijkt me wel erg zwak.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in