Overslaan en naar de inhoud gaan

Bild verschijnt volledig zonder foto's na debat over Aylan

Beeldstaking om kracht van foto's te bewijzen
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Duitse boulevardkrant Bild doet andermaal van zich spreken. Nadat het dagblad twee weken geleden onverwacht stelling innam vóór vluchtelingen, heeft het dinsdag besloten tot een algehele ‘beeldstaking’. Zowel in print als online is er geen foto te zien.

related partner content for mobile comes here

Bild reageert daarmee op het debat over de foto&;s van het jongetje Aylan Kurdi, dat levenloos in de branding van Bodrum lag. Dit leidde in Duitsland tot veel discussie. Sommige media maakten het gezicht van het kind onherkenbaar of plaatsten de foto in het geheel niet.

‘We willen laten zien hoe belangrijk foto&;s zijn in de journalistiek. En dat is het elke dag de moeite waard is om te vechten voor de beste foto!’, aldus een redactionele toelichting.

De krant schrijft verder: &;Zonder foto&;s zou de wereld nog onwetender zijn, zouden de zwakkeren nog meer verliezen, onzichtbaar. Zonder foto&;s zouden vele misdaden niet alleen ongestraft blijven, ze zouden niet herinnerd worden. Foto&;s zijn de schreeuw van de wereld.&;

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in