`Bezoek entertainmentsites stijgt met 10%`
Internetters uit het Verenigd Koninkrijk laten het hoogste engagement zien: ze waren gemiddeld meer dan 35 uur online in augustus, 1,5 uur meer vergeleken met de maand ervoor.
De sites van Google blijven de populairste websites in Europa in augustus met 337,7 miljoen unieke bezoekers (een stijging van 6 procent vergeleken met vorig jaar), een bereik van 90,8 procent van de totale Europese internetdoelgroep. De Microsoft-sites komen op de tweede plaats met 255,9 bezoekers (68,8 procent bereik), gevolgd door Facebook.com op de derde plaats met 245,3 miljoen bezoekers (65,9 procent bereik).
Europese bezoekers spendeerden gemiddeld 429,6 minuten (7,2 uur) op de site. Facebook, dat op het gebied van engagement op de tweede plaats staat, verstevigd zijn positie met 10 procent groei in bezoekduur in vergelijking met vorige maand. Gebruikers spendeerden gemiddeld 348 minuten (5,8 uur) op de website. Facebook behaalde ook het hoogst aantal pageviews in augustus, 163,5 miljard, dat staat gelijk aan 16,5 procent van alle bezochte pagina’s in Europa. De gemiddelde Europese bezoeker bekeek 666 pagina’s op Facebook in augustus, iets meer dan het Russische sociale netwerk VKontakte, die een gemiddelde haalde van 608 bekeken pagina's per bezoeker.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisIn augustus bezochten in totaal 345,8 miljoen Europese unieke bezoekers entertainmentwebsites, een groei van 10 procent ten opzichte van vorig jaar. Ze spendeerden gemiddeld 174,5 minuten (2,9 uur) op deze sites, een stijging van 10 procent van de gemiddelde engagement. Van de populairste entertainmentcategorieën heeft ‘film’ de grootste groei in bezoekersaantallen met een stijging van 18 procent in het afgelopen jaar.
YouTube.com trok de meeste bezoekers in de categorie entertainment met een aantal van 213,4 miljoen, meer dan 5 op de 10 Europeanen. YouTube.com staat ook op de eerste plaats op het gebied van engagement, bezoekers spendeerden gemiddeld meer dan 150,6 minuten (2,5 uur) op de site in augustus. In termen van engagement slaat YouTube een groot gat ten opzichte van andere sites, aldus comScore. Muziekvideosite VEVO (niet in alle landen beschikbaar) staat op de tweede plaats met 81,1 miljoen bezoekers, een groot deel van de bezoekers komt via VEVO’s YouTube-kanaal. Van de top10 entertainmentsites, laat VEVO de meeste groei zien met 55 procent in het afgelopen jaar. De Franse video-sharing site Dailymotion.com en de Duitse ProSiebenSat1 sites behoren tot de lokale Europese websites die in de top10 staan van deze categorie.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid