Overslaan en naar de inhoud gaan

`Bezoek entertainmentsites stijgt met 10%`

ComScore keek naar het internetgebruik in 18 Europese landen in augustus 2011. Het blijkt dat 372,1 miljoen unieke personen online zijn…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Internetters uit het Verenigd Koninkrijk laten het hoogste engagement zien: ze waren gemiddeld meer dan 35 uur online in augustus, 1,5 uur meer vergeleken met de maand ervoor.
De sites van Google blijven de populairste websites in Europa in augustus met 337,7 miljoen unieke bezoekers (een stijging van 6 procent vergeleken met vorig jaar), een bereik van 90,8 procent van de totale Europese internetdoelgroep. De Microsoft-sites komen op de tweede plaats met 255,9 bezoekers (68,8 procent bereik), gevolgd door Facebook.com op de derde plaats met 245,3 miljoen bezoekers (65,9 procent bereik).

related partner content for mobile comes here

Europese bezoekers spendeerden gemiddeld 429,6 minuten (7,2 uur) op de site. Facebook, dat op het gebied van engagement op de tweede plaats staat, verstevigd zijn positie met 10 procent groei in bezoekduur in vergelijking met vorige maand. Gebruikers spendeerden gemiddeld 348 minuten (5,8 uur) op de website. Facebook behaalde ook het hoogst aantal pageviews in augustus, 163,5 miljard, dat staat gelijk aan 16,5 procent van alle bezochte pagina’s in Europa. De gemiddelde Europese bezoeker bekeek 666 pagina’s op Facebook in augustus, iets meer dan het Russische sociale netwerk VKontakte, die een gemiddelde haalde van 608 bekeken pagina's per bezoeker.

In augustus bezochten in totaal 345,8 miljoen Europese unieke bezoekers entertainmentwebsites, een groei van 10 procent ten opzichte van vorig jaar. Ze spendeerden gemiddeld 174,5 minuten (2,9 uur) op deze sites, een stijging van 10 procent van de gemiddelde engagement. Van de populairste entertainmentcategorieën heeft ‘film’ de grootste groei in bezoekersaantallen met een stijging van 18 procent in het afgelopen jaar.

YouTube.com trok de meeste bezoekers in de categorie entertainment met een aantal van 213,4 miljoen, meer dan 5 op de 10 Europeanen. YouTube.com staat ook op de eerste plaats op het gebied van engagement, bezoekers spendeerden gemiddeld meer dan 150,6 minuten (2,5 uur) op de site in augustus. In termen van engagement slaat YouTube een groot gat ten opzichte van andere sites, aldus comScore. Muziekvideosite VEVO (niet in alle landen beschikbaar) staat op de tweede plaats met 81,1 miljoen bezoekers, een groot deel van de bezoekers komt via VEVO’s YouTube-kanaal. Van de top10 entertainmentsites, laat VEVO de meeste groei zien met 55 procent in het afgelopen jaar. De Franse video-sharing site Dailymotion.com en de Duitse ProSiebenSat1 sites behoren tot de lokale Europese websites die in de top10 staan van deze categorie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in