Overslaan en naar de inhoud gaan

Beste merknaam van 2017 is Eau Eau Den Haag

De naam is een verwijzing naar het liedje ‘Oh Oh Den Haag’.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De winnaar van de wedstrijd 'Namespotting Naam van het Jaar 2017' is 3 januari bekend gemaakt. En dat is: Mineraalwaterfles Eau Eau Den Haag (Jan Griffioen)

De nummers 2 tot en met 5:

2. Biefstukrestaurant So de Jus (Margareth Broek)
3. Zeilmakerij Bootkapje (Anke Huizinga)
4. Massagesalon Hou je Thai (Rutger Stoel)
5. IJscowagen Pablo’s IJscobar (Silas Bours)

Geen geinige woordgrappen

Hans Prummel van De Naamafdeling, organisator van de wedstrijd, zegt dat de Namespotting-verkiezing wordt georganiseerd ‘om het belang van een goede merknaam te benadrukken. Het gaat niet om geinige woordgrappen of lollige woordspelingen. 

‘Een slim gevonden merknaam vertelt op een originele wijze iets over het aanbod, is onderscheidend, kent meerdere lagen en bevat eventueel ook nog een kwinkslag.

Eau Eau Den Haag voldoet volgens hem en de jury met merk(naam)experts aan deze criteria. 

‘Het is een naam voor karaffen die je kunt vullen met Haags kraanwater. 

‘De merknaam maakt meteen vrolijk door de verwijzing naar het lied van Harrie Jekkers. Het gaat over gewoon kraanwater, maar de naam straalt kwaliteit uit. 

‘De chique Franse spelling contrasteert leuk met plat Haags en plat water. De fles is ontworpen en uitgebracht door Haagse Hapjes - ook goed gevonden -, een creatief cateringbedrijf.’

Sinds 2011 organiseert De Naamafdeling elke maand de 'Namespotting'-competitie waar elke maand in een online competitie de merkwaardigste namen worden gekozen. 

Afgelopen jaren werden onder andere de namen ‘Wolwinkel Wolhalla’ (2016) ‘De Laatste Hoop mollenbestrijding’ (2015) en ‘iDropped iPhone reparatie’ (2014) tot winnaars gekozen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in