Overslaan en naar de inhoud gaan

Béla Stamenkovits Vea Legend 2011

Vanavond is Béla Stamenkovits tijdens het zogenoemde Vea Legend Dinner in Amsterdam uitgeroepen tot Vea Legend 2011.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Na Giep Franzen, Albert Winninghoff, Paul Meijer, Pietro Tramontin, Frank Pels en Hans van Dijk is Béla Stamenkovits de zevende Legend die een plek krijgt in de Hall of Fame van de Vea.

related partner content for mobile comes here

Het kunstwerk dat bij de verkiezing hoort is gemaakt door de kunstenaar Jeroen Henneman.

Béla Stamenkovits, executive creative director en partner van SSSS & Orchestra, is een van de meest geprezen creatieven van Nederland. Hij was een van de grondleggers van de TBWA\Company Group en daarvoor mede-naamgever van het roemruchte PMSvW/Y&R.

Hij heeft een groot aantal bekroningen op zijn naam staan, waaronder meerdere Leeuwen in Cannes en 40 ADCN lampen. Hij werkte aan een groot aantal internationale en wereldwijde campagnes voor onder meer Apple, Nissan, Guhl, Bokma, Fiat en KLM.

Vea-voorzitter Ralph Wisbrun vindt dat Nederland 'veel te slordig omgaat met haar coryfeeën, ook in de reclame'. Hij zegt: 'Getalenteerde jonge reclamemensen kunnen daarvan leren. Béla is de man die smaak aan het vak heeft toegevoegd. Béla is hét voorbeeld dat er iets goed uit laten zien veel werk en vakmanschap vereist. Daarom heeft de Vea hem benoemd tot de Vea Legend 2011.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in