Overslaan en naar de inhoud gaan

Discovery: prime time marktaandeel +42%

Discovery Networks (Discovery Channel, TLC) heeft het marktaandeel in het prime time tijdvak 18:00-26:00 uur (20-49 jaar) in de tweede…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit is te danken aan een verdubbeling van het marktaandeel van TLC ten opzichte van Animal Planet (vrouw 20-49 jaar) en een groei van 27 procent voor Discovery Channel (man 20-49 jaar). Hiermee brengt Discovery Networks zijn totale prime time marktaandeel in de doelgroep 20-49 jaar op 2,3 procent.

related partner content for mobile comes here

TLC werd geïntroduceerd in juli 2011. De zender realiseerde in het eerste halfjaar (jul-dec 2011) een marktaandeel van 1,1 procent in de doelgroep Vrouw 20-49, meer dan een verdubbeling van het marktaandeel is ten opzichte van Animal Planet een jaar eerder (jul-dec 2010). 79 Procent van de vrouwen (20-49) heeft sinds de lancering op 4 juli 2011 TLC bekeken.

De groei van de vrouwenzender zette zich volgens Discovery Networks begin januari 2012 meteen door. Op zaterdag 7 januari scoorde TLC drie maal achtereen ruim boven de 100.000 kijkers. Born On A Bad Day en een dubbele aflevering van My Naked Secret scoorden respectievelijk 116.000, 109.000 en 121.000 kijkers (6+).

In dezelfde periode wist Discovery Channel in de doelgroep Man 20-49 met 27 procent te groeien naar een marktaandeel van 2,1 procent in het tijdvak 18:00-26:00 uur. In 2011 vond 90 procent van de mannen tussen 20 en 49 jaar de weg naar Discovery Channel.

Jochem de Jong, algemeen directeur Discovery Networks, spreekt van een succesvol 2011 met de introductie van TLC en twee nieuwe digitale zenders: misdaadzender Investigation Discovery en Animal Planet HD. 'Ook werd Discovery Channel uitgeroepen tot het sterkste televisiemerk van Nederland en wonnen we de AMMA voor mediabedrijf van het jaar. Ik zie 2012 dan ook met veel vertrouwen tegemoet.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in