Loden Leeuw voor Zalando
Tros-programma Radar maakte maandagavond de winnaar van de Loden Leeuwen bekend, een jaarlijkse 'prijs' voor de meest irritante reclame. Voetbalcommentator Johan Derksen is voor zijn rol in een reclame van de Nederlandse Energie Maatschappij uitgeroepen tot meest irritante bekende Nederlander.
Volgens de Tros zijn 188.000 stemmen uitgebracht. Zalando haalde 42 procent van de stemmen. De internetwinkel liet daarmee Plus (25 procent) en Hellema koekjes (15 procent) achter zich. De stemmers vonden de spotjes onsmakelijk, irritant en niet grappig.
Op Johan Derksen stemde 49 procent. Hij liet Arie Boomsma (Douwe Egberts) en Kim Holland (Simpel) ver achter zich. Zij haalden respectievelijk 20 en 15 procent van de stemmen.
Zalando heeft de Loden Leeuw inmiddels 'te koop' gezet op zijn site.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid