Overslaan en naar de inhoud gaan

Amsterdam Worldwide maakt filmische mini-docu voor Perricone MD

Het luxe cosmeticamerk geeft een kijkje in de wereld van ‘wetenschappelijke rebel’ Dr. Nicholas Perricone.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de korte film ‘Serious About Beauty’ vertelt de dermatoloog, diëtist en best-selling auteur over zijn geloof, idealen en zijn missie in het leven.

related partner content for mobile comes here

staat bekend om de productie van branded content in een documentaire-achtige stijl. Richard Gorodecky, executive creative director van Amsterdam Worldwide, kreeg de taak om het persoonlijke verhaal van Perricone te vertellen. Het ongebruikelijke aan dit project is dat Gorodecky normaliter zelf niet regisseert, en dat de productie dit keer geheel &;in-house&; is gehouden.

De film is binnen drie dagen New York geschoten en bij de productie zijn voornamelijk oranje en blauwe tinten gebruikt. Daarnaast maakte Gorodecky in de film veelvuldig gebruik van een techniek genaamd ‘Whacking’, wat ervoor zorgt dat licht een dominante rol speelt in de film.

Visuele vertaling
‘Het werk van Dr. Perricone draait alleen maar om het vertragen van tijd en het verminderen/terugroepen van verouderingen&;, aldus Gorodecky. &;Dat thema hebben wij beeldend gemaakt door meerdere technieken te gebruiken. In de film ziet de kijker één dag, chronologisch van &;s ochtends tot &;s avonds. Daarnaast is bijna elke shot vertraagd en hebben wij gespeeld met lichteffecten, zodat we mooie “flares en distortions of focus” konden creëren.’

Gorodecky: ‘Daarnaast produceerden we alles in-house, waardoor we sneller en efficiënter werkten en onze klant tijd en geld bespaarde. Dat gaf ons de mogelijkheid om tijdens het productieproces constant in contact te blijven met de klant en zo veel mogelijk van onze eigen visie te behouden. Deze werkwijze past niet bij elk project, maar dit keer pakte het goed uit.’

Credits
Client: Perricone MD
Chief Marketing Officer: Sharon Osen
Vice President Marketing: Tania Toubba
Marketing Manager: Jennifer Trovel

Agency: Amsterdam Worldwide
Executive Creative Director: Richard Gorodecky
Producer, Amsterdam Worldwide: Annemarie Semeijn
Account Manager, Amsterdam Worldwide: KaMing Kho
Chief Creative Director, Concrete Design: Diti Katona
President, Concrete Design: John Pylypczak
Creative Director, Concrete Design: Ty Whittington

Production Company: Amsterdam Worldwide
Director: Richard Gorodecky
Director of Photography: James Miller
Account Manager: KaMing Kho
Executive Producer: Annemarie Semeijn
Local Producer: Ira Brooks
Editor: James Miller

Post – Production
Darlings Post Productions: Robert Okker
Music composer
Audentity Music & Sound: Niels den Otter

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in