Overslaan en naar de inhoud gaan

12 designers pakten het Coca-Colaflesje aan

Een van hen ontwierp een cola-oplostablet.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het oorspronkelijke flesje (in 1915 op de markt gebracht) heeft in de loop der jaren wel wat designaanpassingen gekregen, maar niet zo extreem als in de ontwerpen van deze 12 designers.

related partner content for mobile comes here

De opdracht die ze van designmagazine Surface Magazine kregen, was een voorwerp te ontwerpen dat geïnspireerd is door de originele Coca-Cola-fles. Het voorwerp moest bruikbaar zijn in die zin dat je de cola in het voorwerp kan nuttigen.

Ze zijn allemaal heel verschillend.

Neem bovenstaand ontwerp van Amina Horozic. Ze ontwerp een glazen voorwerp met daarin de iconische fles verwerkt. 

‘There is no avoiding the fact that Coca-Cola bottle is one of the most recognizable product forms in history. I wanted to create a celebration of the Coke brand with a design that preserves its near-immortal product silhouette.’

Of neem de fles ontworpen door Frederick McSwain met de zwemband erom heen: een herinnering aan een jeugd vol zwem- en speelplezier.

 

Leon Ransmeier besloot vanwege milieuoverwegingen helemaal geen fles te ontwerpen, maar een Coca-Cola oplostablet die je in een glas koud water gooit.

Alle 12 ontwerpen vind je op de .

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in