Overslaan en naar de inhoud gaan

Alibaba investeert 2,9 miljard in foodretailer om traditionele retail te veranderen

De retailer gaat verder de strijd aan met Amazon en Walmart.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De Chinese online megaretailer Alibaba investeert 2,9 miljard dollar in een van China's grootste foodbedrijven. 

Het bedrijf koopt een aandeel van 36 procent Sun Art Retail, onderdeel van het Taiwanese Ruentex Group.

Sun Retail bezit ook kleinere superstores en een aantal onbemande winkels.

De investering is onderdeel van de strategie van Alibaba om online en offline verder te integreren.

Hoewel Alibaba hier eerder mee was dan Amazon, zette de Amerikaanse retailer eerder stappen in de foodmarkt met de overname Whole Foods.

related partner content for mobile comes here

Bloomberg meldt dat dit ook een stap is in de groeiende concurrentiestrijd met Walmart. Alibaba

Ceo Daniel Zhang zegt in een verklaring hiermee de traditionele retail via digitale transformatie te willen veranderen.

Bron: Reuters
 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in