Overslaan en naar de inhoud gaan

Albert Heijn vierde innovatiefste supermarkt van Europa

Albert Heijn staat op de vierde plaats van innovatiefste voedingsmiddelen retailers van Europa. Vanaf 2007 nam de Nederlandse…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De ranglijst, die is gepubliceerd in het zojuist verschenen ‘XTC Private Label Report 2009’, wordt aangevoerd door de Zwitserse supermarkten Migros en Coop. Op plaats drie staat het Franse Carrefour.

related partner content for mobile comes here

Onder huismerken worden allang niet meer alleen productkopieën van A-merken geplaatst. Van alle innovatieve productintroducties in supermarkten in Europa, was de afgelopen twee jaar 22 procent onder een huismerk. In Nederland ligt dit percentage hoger dan het Europese gemiddelde, namelijk op 29 procent. Dat is meer dan in Frankrijk (28 procent) en Groot-Brittannië (24 procent). In België bedraagt het percentage 16 procent en in Duitsland 6 procent.

Supermarkten introduceren ten opzichte van merkfabrikanten relatief meer producten die inspelen op de trends van Genieten. Niels Willems, partner van Business Openers: 'Supermarkten introduceren enerzijds innovaties op simpele producten voor een lage prijs voor eenvoudig genieten. om de zogeheten discounters van het lijf te houden. Anderzijds komen zij juist ook met extra verfijnde producten die qua kwaliteit boven de A-merken staan.' In Nederland doet Albert Heijn dat laatste onder haar huismerk Excellent.

Ook zijn supermarkten met hun huismerken innovatiever als het gaat om de trend van Natuurlijkheid. Dat komt vooral omdat supermarkten hun huismerken uitbreiden met 'organic' producten naar zo’n beetje alle categorieën. Zoals bijvoorbeeld naar broodbeleg, pizza's, zoutjes en honden- en kattenvoer.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in