Albert Heijn vierde innovatiefste supermarkt van Europa
De ranglijst, die is gepubliceerd in het zojuist verschenen ‘XTC Private Label Report 2009’, wordt aangevoerd door de Zwitserse supermarkten Migros en Coop. Op plaats drie staat het Franse Carrefour.
Onder huismerken worden allang niet meer alleen productkopieën van A-merken geplaatst. Van alle innovatieve productintroducties in supermarkten in Europa, was de afgelopen twee jaar 22 procent onder een huismerk. In Nederland ligt dit percentage hoger dan het Europese gemiddelde, namelijk op 29 procent. Dat is meer dan in Frankrijk (28 procent) en Groot-Brittannië (24 procent). In België bedraagt het percentage 16 procent en in Duitsland 6 procent.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisSupermarkten introduceren ten opzichte van merkfabrikanten relatief meer producten die inspelen op de trends van Genieten. Niels Willems, partner van Business Openers: 'Supermarkten introduceren enerzijds innovaties op simpele producten voor een lage prijs voor eenvoudig genieten. om de zogeheten discounters van het lijf te houden. Anderzijds komen zij juist ook met extra verfijnde producten die qua kwaliteit boven de A-merken staan.' In Nederland doet Albert Heijn dat laatste onder haar huismerk Excellent.
Ook zijn supermarkten met hun huismerken innovatiever als het gaat om de trend van Natuurlijkheid. Dat komt vooral omdat supermarkten hun huismerken uitbreiden met 'organic' producten naar zo’n beetje alle categorieën. Zoals bijvoorbeeld naar broodbeleg, pizza's, zoutjes en honden- en kattenvoer.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid