Overslaan en naar de inhoud gaan

Albert Heijn gebruikt aankoopgeschiedenis voor intelligente online boodschappenlijst

De dienst moet klanten helpen om nog sneller online boodschappen te doen.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Albert Heijn gaat persoonlijke boodschappenlijstjes maken voor zijn klanten, die met behulp van machine learning worden samengesteld op basis van wat klanten kopen en hoe vaak. Alleen als de klant dat wil natuurlijk. Het doel is om  meer snelheid en gemak te bieden.

related partner content for mobile comes here

Appels en vuilniszakken
Albert Heijn merkt op dat appels bijvoorbeeld elke week op het lijstje kunnen staan, terwijl vuilniszakken misschien maar eens in de maand gekocht worden. De supermarkt: 'Het enige dat klanten hoeven te doen, is hun boodschappenlijstje te controleren en eventueel producten wegstrepen of toevoegen.'

65 duizend klanten
Aan de launch ging een testfase vooraf waarin meer dan 2.000 klanten het 'intelligente boodschappenlijstje' hebben getest. Nu nodigt Albert Heijn 65 duizend klanten met een geregistreerde bonuskaart uit om van deze service gebruik te maken. Het gaat hierbij om klanten die al regelmatig online boodschappen doen.

Winkel, app, online
Albert Heijn streeft ernaar om in 2018 iedereen met een geregistreerde bonuskaart op elk moment met een relevant boodschappenlijstje te kunnen bedienen, in de winkel, in de app en online.

*Koffie*, *Kipfilet*, *Tandpasta*
De digitalisering van boodschappen doen ontwikkelt zich momenteel op raketsnelheid. Kortgeleden maakte Jumbo bekend om een stemfunctie op te nemen in zijn boodschappen-app. Vanaf eind september kunnen gebruikers hun boodschappenlijst inspreken in hun mobiele telefoon. De supermarkt wil op die manier beter inzicht in het gebruik van de klant om daar vervolgens op in te kunnen spelen. Jumbo zegt: 'Mogelijk dat we nog features zullen toevoegen, want het boodschappenlijstje is nog maar het begin.’

Hiku
Albert Heijn test overigens ook de mogelijkheid van direct inspreken van boodschappen en wel via een klein apparaatje met de naam Hiku. De ingesproken boodschappen worden automatisch toegevoegd aan het boodschappenlijstje in de Appie app en op ah.nl.

Chatbot
Daarnaast kondigde Albert Heijn eerder aan met een Allerhande chatbot te komen, via Facebook Messenger. De chatbot stuurt geinteresseerden elke dag automatisch een recept van de dag. Ook kun je zelf snel vragen naar recepten en kookvragen stellen aan de culinaire experts van Allerhande.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in