Overslaan en naar de inhoud gaan

Airbnb benoemt Wieden+Kennedy tot het nieuwe wereldwijde 'agency of record'

W+K neemt de leiding over van TBWA\Chiat|Day LA
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Verhuursite AirBnb heeft een nieuw 'global agency of record': Wieden+Kennedy (W+K). Het bureau neemt het stokje over van TBWA\Chiat|Day LA.

related partner content for mobile comes here

Hoge niveau


Wieden+Kennedy (CEO Wendy Clark) moest pitchen tegen DDB (CCO Colleen DeCourcy). Jonathan Mildenhall, wereldwijd CMO van AirBnb, zegt dat de twee bureaus allebei met een goed plan kwamen, maar dat het creatieve werk van W+K het best past bij de gemeenschapsgedachte van AirBnb. 'Ik weet zeker dat ze onze creatieve output naar een hoger niveau kunnen brengen.'

Jonathan Mildenhall, wereldwijd CMO van AirBnb, zegt dat de twee bureaus allebei met een goed plan kwamen, maar dat het creatieve werk van W+K het best past bij de gemeenschapsgedachte van AirBnb. 'Ik weet zeker dat ze onze creatieve output naar een hoger niveau kunnen brengen.'

, wereldwijd CMO van AirBnb, zegt dat de twee bureaus allebei met een goed plan kwamen, maar dat het creatieve werk van W+K het best past bij de gemeenschapsgedachte van AirBnb. 'Ik weet zeker dat ze onze creatieve output naar een hoger niveau kunnen brengen.'

Nieuw product en nieuwe campagne


W+K gaat op een progressieve manier samenwerken met het eigen creatieve team van AirBnb. Komend najaar zullen zij samen een nieuw product lanceren. Vervolgens komen ze met een nieuwe campagne voor het volgende vakantieseizoen.

W+K gaat op een progressieve manier samenwerken met het eigen creatieve team van AirBnb. Komend najaar zullen zij samen een nieuw product lanceren. Vervolgens komen ze met een nieuwe campagne voor het volgende vakantieseizoen.

DeCourcy noemt AirBnb en W+K 'natuurlijke partners'. 'Airbnb is een waardegedreven organisatie waarbij missie en ethos voorop staan. Ook bij ons bedrijf staan mensen, creativiteit en durf om nieuwe dingen te doen voorop. Als je kijkt naar het soort bedrijven waarvoor wij werken - Lyft, Spotify, Instagram, Facebook en nu Airbnb - mogen we wel zeggen dat we 'agency of record' van de nieuwe economie zijn.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in