AH pakt site Prijsslag aan
Volgens Het Parool heeft AH vorige week donderdag de makers van de site in een brief gedreigd 'zonder nadere aankondiging rechtsmaatregelen te treffen', wanneer die niet voor 17.00 uur een aantal prijzen van het scherm zouden hebben gehaald. Bij een van de producten gaat het over een prijsverschil van twee cent.
Albert Heijn sommeert verder de eigenaar Pieter Kinds ervoor te zorgen dat de vergelijking 'te allen tijde actueel en volledig is'. Kinds, die de succesvolle website drie weken geleden opende, is verbaasd over de juridische dreigementen. Hij heeft onlangs aangeboden dat AH zelf de prijzen invult op een door hem te kiezen lijstje met boodschappen. Albert Heijn weigerde dit toen. ´Ik heb een sterke rug en laat me niet bang maken', zegt Kinds. 'Ik begrijp niet dat AH de zaak zo sterk aanzet. Wat wij doen, is gewoon ons recht.'
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaPrijsslag.nl publiceert elke dinsdag een lijstje met de prijzen van willekeurig gekozen producten bij zeven supermarkten. ´De lijst wisselt bewust elke week, zodat de winkels er niet op kunnen inspelen.' Albert Heijn eindigt steevast in de duurste regionen.
Kinds vertelt dat de advocaten van AH zich met name opwinden over de prijs van Pickwick Vruchtenthee, die bij hem op de lijst staat voor 99 cent. De advocaten verwijten hem dat hij 'hiermee de consument misleidt'. Immers, er staat bij AH ook Pickwick Vruchtenthee Citroen in het schap en die is twee cent goedkoper.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid