Overslaan en naar de inhoud gaan

ACM waarschuwt voor agressief en misleidend Kabel-gigant.com

Tientallen klachten bij consumentenwaakhond. Bedrijf stuurt ongevraagd usb-kabel en earpods op, jaagt mensen die niet betalen daarna op.
Earpods en usb-kabel
© Shutterstock, bewerking Adformatie
Earpods en usb-kabel
© Shutterstock, bewerking Adformatie

Je stuurt consumenten ongevraagd een pakketje met earpods of usb-kabels en verzoekt ze hiervoor 14,95 euro te betalen. Doen ze dat niet dan spam je ze met betalingsherinneringen, verhoogt het te betalen bedrag met 25 euro en dreigt met een incassoprocedure.

related partner content for mobile comes here

Ziedaar de marketingpraktijken van Kabel-gigant.com. Het bedrijf houdt er een dermate agressieve verkoop- en incassopraktijk op na dat de Autoriteit Consument en Markt een persbericht heeft rondgestuurd om te waarschuwen voor de praktijken.

Consumenten die ongevraagd iets toegestuurd krijgen, hoeven daar niet voor te betalen, zegt de ACM, en hoeven het ontvangen product ook niet terug te sturen.

Structurele praktijken 

De ACM ontving tientallen meldingen van consumenten die agressief door dit bedrijf werden benaderd om te betalen. Het bedrijf achter Kabel-gigant.com is hetzelfde bedrijf dat eerder verzorgingsproducten onder de naam Perfectionbody ongevraagd toezond en waarvoor de ACM ook waarschuwde. 

Edwin van Houten, directeur Consumenten van de ACM, roept consumenten uitdrukkelijk op niet te betalen: “Wij waarschuwen consumenten voor de praktijken van Kabel-gigant. Consumenten onder druk zetten om te betalen voor iets dat ze ongevraagd toegestuurd krijgen, is een agressieve en misleidende verkooppraktijk.”

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in