Overslaan en naar de inhoud gaan

Achmea koopt dure medicijnen samen met ziekenhuizen

Verzekeraar hoopt miljoenen te besparen door inkoopsamenwerking met 12 ziekenhuizen
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Achmea gaat samen met twaalf ziekenhuizen dure geneesmiddelen inkopen. Zo blijven medicijnen beschikbaar en betaalbaar voor iedereen en kunnen op termijn meer mensen profiteren van nieuwere en dure therapieën, aldus de verzekeraar.

related partner content for mobile comes here

De besparing die Achmea verwacht komt ten goede aan de zorg in ziekenhuizen, de premiebetaler en innovaties in de zorg.

Slimmer
Uit onderzoek van de verzekeraar blijkt dat er vaak flinke verschillen zijn tussen ziekenhuizen in het gebruik van dure geneesmiddelen bij vergelijkbare behandelingen. Elk ziekenhuis regelt ook voor zichzelf de inkoop. ‘Dat kan slimmer’,  zegt Peter de Braal, manager Farmacie bij Achmea. ‘Internationaal zien we dat je slimmer en beter inkoopt als je hierin samen optrekt.’

Innovatieagenda
En derde deel van de verwachte besparing steekt men in onderzoek naar nieuwe medicijnen en gewenste innovaties. Daarnaast stelt Achmea een speciaal team samen dat kennis verzamelt over medicijninkoop, medicijngebruik en medicijnbeheer. De informatie wordt gebenchmarkt, beoordeeld en teruggekoppeld aan ziekenhuizen.

De tot nu toe deelnemende ziekenhuizen zijn: Academisch Medisch Centrum (AMC), Erasmus MC, Diaconessenhuis Noorderboog, Diakonessenhuis Utrecht, Mauritsklinieken, Laurentius Ziekenhuis, Havenziekenhuis, IJsselland Ziekenhuis, Saxenburgh Groep, Wilhelmina Ziekenhuis Assen, Rode Kruis Ziekenhuis en VUmc.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in