Overslaan en naar de inhoud gaan

6 manieren om producten beter aan de vrouw te krijgen

Vrouwen moeten sowieso meedoen in het creatieve proces.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Marketeers moeten niet alleen stoppen met het inzetten van stereotype vrouwen, maar ook meer vrouwen op hogere posities inzetten, willen ze vrouwelijke consumenten beter bereiken.

Warc publiceerde een paper genaamd ‘How to market effectively to women’ waarin Sue Unerman, chief transformation officer van MediaCom zes praktische tips geeft om vrouwen beter te bereiken.

In een industrie waar de merendeel van de aankopen door vrouwen wordt gedaan, wordt het overgrote deel van de beslissingen over adverteren door mannen gedaan, domweg omdat op de meeste seniormanagementposities mannen zitten.

Als je marketing bedrijft gericht op mannen, is het verstandig dat vrouwen meedoen op het hoogste niveau van marketing, weet Unerman.

related partner content for mobile comes here

De zes tips:



1. De meest voor de hand liggende: top met het objectiveren van vrouwen in de marketing en blijf niet hangen in stereotyperingen als zorgzame of perfecte vrouw of als obsessieve  huisvrouw. 
Er is misschien geen betere manier om je in een vanille-oceaan vol stereotypen te onderscheiden met vrouwen op belangrijke posities in de marketingcommunicatiewereld, zegt Unerman.

2. Segmenteer vrouwen niet op basis van hun leeftijd. Doe je dit, dan ga je voorbij aan de diverse rollen die vrouwen hebben. Zo kan een  moeder van twee heel goed de kostwinner binnen een gezin zijn.

3. wees authentiek

4. wees aardig en relevant

5. wees waardevol

De laatste vier punten gelden natuurlijk voor alle marketing, maar moeten vooral ook voor marketing gericht op vrouwen goed worden gedaan.


5. wees waardevol

De laatste vier punten gelden natuurlijk voor alle marketing, maar moeten vooral ook voor marketing gericht op vrouwen goed worden gedaan.



Dell



Toen Dell vrouwelijke ondernemers wilde bereiken, zag het merk niet zozeer iets in een agency brief, maar zette het  Dell Women’s Entrepreneur Network op, om zo daadwerkelijk organisatorische veranderingen te bewerkstelligen en de boodschap te verspreiden met onderzoek, jaarlijkse bijeenkomsten en netwerken.
‘Merken moeten authentiek zijn, niet alleen qua merkessentie en tone of voice en niet alleen in advertenties, maar in alle elementen van communicatiestrategie’, zegt Unerman.


‘Merken moeten authentiek zijn, niet alleen qua merkessentie en tone of voice en niet alleen in advertenties, maar in alle elementen van communicatiestrategie’, zegt Unerman.

‘Merken moeten authentiek zijn, niet alleen qua merkessentie en tone of voice en niet alleen in advertenties, maar in alle elementen van communicatiestrategie’, zegt Unerman.

Nuttig zijn is altijd een pré, zegt ze. ‘Er is niets nieuws aan deze strategie, ‘maar het is wel een belangrijke’.
Jongere vrouwen verwachten dat merken iets goeds doen, vandaar ook dat ze de LikeAGirl-campagne zo waarderen.

Humor



Tot slot: humor werkt altijd. maar vrouwenhumor is wel anders dan die van mannen, nog een reden om vrouwen in het creatieve team te hebben zitten.

Tot slot: humor werkt altijd. maar vrouwenhumor is wel anders dan die van mannen, nog een reden om vrouwen in het creatieve team te hebben zitten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in