Overslaan en naar de inhoud gaan

5 manieren om e-mailmarketing met behulp van sociale media te verbeteren

We gooien hem er nog maar eens in. E-mailmarketing werkt nog steeds.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zoals schrijft: de e-mailnieuwsbrief is een directe lijn met de klant (zeker nu ook met e-mail op de mobiel). Als die mail ook nog eens persoonlijk gericht is, kan het helemaal aantrekkelijk zijn om er gebruik van te maken.

related partner content for mobile comes here

De site geeft een tip: niet alleen A/B-testen zijn goed om te checken of je mail effectief is, maar ook de inzet van sociale media kan nuttig zijn.

Hoe reageren de e-mailontvangers op sociale media? Die interactie kan veel info opleveren die je kunt gebruiken om je e-mails te verbeteren.

Business2community geeft 5 manieren hoe je je socialemedia-accounts kunt gebruiken om je mails te verbeteren:

1. Status update

Welke socialemedia-posts krijgen de meeste reacties? Hergebruik die postings en maak er een sterke onderwerpsregel van. Dit zorgt ervoor dat meer mails worden geopend.

2. Advertentiekoppen hergebruiken

Content (onder andere je advertenties op sociale netwerken) waar op sociale media veel op wordt geklikt, kun je ook in je nieuwsbrief gebruiken.

3. Positieve comments

Fans je van merk laten vaak goede reacties en opmerkingen achter op socialemedia-pagina’s. Gebruik deze opmerkingen in je nieuwsbrief. Meng ze met je content en laat zo zien waarom je merk de moeite waard is.

4. Test het beeld dat je gebruikt

Goede visuals zijn zeer belangrijk voor een succesvolle socialemediastrategie. Maar ze zijn ook belangrijk voor je nieuwsbrieven. Gebruik de beelden die door je volgers vaak gedeeld worden, ook in je nieuwsbrief.

5. Voeg abonnees toe

Sociale media zijn goed voor interactie met consumenten. Maak het hen makkelijk om zich op je nieuwsbrief te abonneren, dus ook via sociale media.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in