Overslaan en naar de inhoud gaan

37% meer verkoop voor online fashionretailer Asos

Internationale online fashionwinkel Asos zag in de laatste 4 maanden van 2013 de verkopen met 37 procent groeien (en opzichte van dezelfde…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Asos biedt meer dan 65.000 merken en eigen merken aan op de site. Het totale aantal actieve gebruikers van de site groeide naar eigen zeggen vorig jaar 41 procent naar 7,9 miljoen.

related partner content for mobile comes here

De groei is volgens Asos te danken aan ‘verbeteringen in de klantenservice en distributie, een uitbreiding van de betaalopties en de uitrol van een zogenaamde premium service, in de belangrijkste internationale markten’.

Asos is buiten Groot-Brittannië met name succesvol in Australië. Daar is de winkel de leidende fashion e-commerce site. Robertson: &;We helpen merken om internationaal te gaan, zonder dat het hen wat kost.’

De verkopen in Australie vallen recent echter tegen: de Australische dollar is sterker geworden, waardoor de Britse retailer in die markt duurder is geworden dan lokale fashionretailers.

In thuisland Groot-Brittannië moest er tijdens de feestdagen meer met korting gewerkt worden, omdat consumenten later dan normaal hun spullen inkochten. En ook in de grote Europese landen staan de verkopen onder druk (al stegen de Europese verkopen in de laatste 4 maanden van 2013 met tweederde, naar 87 miljoen Engelse ponden).

Asos zegt dit jaar dan ook een nieuw Europees distributiecentrum te openen, waar is echter nog niet bekend.

Geen fysieke winkels
Oprichter van Asos, Nick Robertson, stelde in november vorig jaar, in een interview met het Britse Marketingmagazine, dat Asos nooit een fysieke winkel zal openen: ‘Wanneer wij jonge starters vragen hoeveel van hun kleding ze kopen online, krijgen we percentages terug van 70 tot 80 procent. Waarom zou ik dan een winkel openen?’

De keuze om meer luxere items te verkopen, werd ook snel terug gedraaid: ‘Toen meer we premium spullen wilden verkopen, waren we even de weg kwijt&;, aldus Robertson.

Bronnen: Marketingmagazine/Financial Times/Digital Look

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in