Overslaan en naar de inhoud gaan

3 iBeacon voorbeelden

iBeacons, kleine radiobakens waarmee, met een hoge mate van nauwkeurigheid qua fysieke locatie, gecommuniceerd kan worden met smartphones…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ze vormen de brug tussen uw fysieke omgeving en de passerende stroom gebruikers met smartphone, tablet of ander mobiel device op zak. De technologie biedt ongekende nieuwe marketing mogelijkheden. 

related partner content for mobile comes here

Om je op weg te helpen hebben ik hier drie voorbeelden uitgeschreven:

De andere manier van couponing
Door het slim configureren van je marketingplatform, de app en de fysieke radio bakens stuur je pas een coupon als een potentiele klant een tijdje bij een iBeacon in de buurt is geweest maar weer dreigt weg te gaan. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een juwelier die een prachtige ring of een speciaal horloge in de etalage heeft en waar je een tijdje bij stil staat. Op het moment dat je wegloopt krijg je van de juwelier een coupon in zijn huisstijl met de collectie en een korting als je binnen bijvoorbeeld 7 dagen iets aanschaft.

Hier zitten voordelen in voor zowel consument als retailer. De consument heeft interesse getoond en wordt hiervoor gewaardeerd in de vorm van een coupon die hij binnen afzienbare tijd om kan zetten in een leuke korting op een product waar ook echt interesse in getoond is. Voor de retailer gaat het voordeel zelfs dubbelop: genereren van meer awareness en grotere kans op conversie. De coupon wordt op een rustig moment nog x keer bekeken waardoor de aanbieder beter blijft ‘hangen’. Door een andere wijze van couponing ben je vaker in beeld, bouw je aan je merk, ontstaat een vertrouwensband en biedt je potentiele klanten een incentive als ze de moeite nemen om binnen afzienbare tijd bij je terug te komen.

Nieuwe collectie onder de aandacht
Je kunt er ook voor kiezen om te gaan voor meer beleving. Denk hierbij aan een potentiële klant die een filmpje krijgt te zien van de betreffende collectie waar interesse in getoond wordt. Op deze wijze bouw je merkbeleving op en voeg je waarde toe doordat er ingespeeld wordt op de merkwaarden van het product. De prijs van het betreffende product wordt vervolgens heel anders gewogen dan voordat de beleving en toegevoegde waarde bekend was.

Klant loyalty
Maar waarom alleen een potentiele klant direct of indirect belonen wanneer je weet dat de waarde vooral zit in je vaste klanten die altijd al voor je gekozen hebben? Wat is het mooi dat je iBeacons in kunt zetten om deze groep te herkennen en altijd te belonen, alleen al voor het feit dat ze bij je in de winkel stappen. Het op basis van relevante data en aanwezigheid van de klant bieden van services, daar draait het om. Denk hierbij aan het direct wijzen op het voor hem of haar interessante deel van de collectie, of de producten op basis van loyaliteit meegeven met automatische achterafbetaling.   

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in