Overslaan en naar de inhoud gaan

YoungCapital stapt in de wereld van eSports

De recruitmentspecialist wordt naamgevend sponsor en launching partner van de YoungCapital Dutch College League.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Het fenomeen eSports is wereldwijd immens populair en wint ook in Nederland aan bekendheid. Inmiddels kijken zo&;n 135 miljoen mensen naar eSports en bij grote evenementen komen daar nog zo&;n 125 miljoen kijkers bij, schrijft Adformatie deze week. (). Volgens het artikel zouden vooral jongerenmerken er verstandig aan doen om zich met dit fenomeen te associeren.

YoungCapital verbindt haar naam drie jaar lang aan de Dutch College League en wil met de samenwerking laten zien dat competitief gamen niet zomaar een spelletje is, maar ‘serious business’ voor ‘serious talent’. Suzanne van der Cammen, Head of Marketing & Communications: &;Gamers beschikken over bijzondere kwaliteiten die voor werkgevers van grote toegevoegde waarde zijn. Dat hebben we vaak gezien bij onze eigen kandidaten. De beste resultaten bereik je in eSports, net als op de werkvloer, alleen met talent, teamwork en toewijding.&;

Live meekijken
Een belangrijk aspect van eSports is het gezamenlijk bekijken van de wedstrijden tussen topteams. De WK-finales van League of Legends worden live gespeeld in enorme stadions voor soms wel 40 duizend man, terwijl miljoenen mensen de wedstrijd thuis streamen. Ook de Dutch College League is ter plekke of op afstand te volgen. Gamefans kunnen de wedstrijden live volgen in de game arena van Vue Hilversum. Daarnaast wordten de wedstrijden vanaf 8 maart live uitgezonden en nabeschouwd in het programma Inside eSports op FOX Sports. Op dezelfde datum is de eerste live-uitzending op en .  

ESports als erkende sport
Professioneel gamer en eSports-ambassadeur Koen Schobbers (23) verwacht dat het niet lang meer duurt voordat eSports erkend wordt als officiële sport. Hij combineert zijn studie geneeskunde aan de Universiteit van Nijmegen met het gamersbestaan en doet mee met competities over de hele wereld. &;Veel mensen hebben een geeky beeld van gaming. Ik wil graag laten zien dat competitief gamen juist een sociale sport is voor sportieve mensen&;, zegt Schobben, die benadrukt dat eSports ook commercieel een volwassen sport is. &;Die staat voor een enorme markt met wereldwijd een waarde van 325 miljoen dollar.&;

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in