Wachten in de rij wordt leuk


Dat zegt de Duitser Ralf Klasen, directeur van United Screens, leverancier van beeldschermen voor p.o.s.-acties. Helemaal objectief is onze Ralf dus niet. Een voorbeeld van de effectiviteit van zo’n beeldscherm op het punt van verkoop. In zo’n 650 Duitse tankstations, van onder meer Shell, DEA en Jet Conoco, hangt bij de kassa een grote tv. Daarop draait continu een programma van zeven minuten, met actuele verkeersinfo, het weerbericht en het laatste nieuws en, uiteraard, met daar tussendoor telkens (vaak lokale) commercials. Dat biedt een beetje afleiding voor de automobilisten die willen afrekenen. Zij moeten namelijk gemiddeld bijna vier minuten wachten. Sommigen ervaren dat als te lang. Dat gelooft u niet? Hou maar ‘ns vier minuten uw adem in en doe ondertussen alsof u haast hebt. Knap lang, niet?
Alle betrokkenen zijn blij met dit instore promotiemedium; de wachtende automobilisten vermaken zich, de medewerkers van het tankstation krijgen tevreden klanten aan de kassa en de adverteerders hebben er een prima, relatief goedkoop en effectief communicatiemedium bij. Thuis voor de buis zapt de consument gedachteloos weg, maar staand in de rij in het tankstation blijft die consument geheid naar dat scherm met die commercials kijken. Hij kan immers niet weg, want er moet nog betaald worden.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS<#FONT SIZE=1>Bron: absatzwirtschaft<#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid