Overslaan en naar de inhoud gaan

Wachten in de rij wordt leuk

De komst van de nieuwe media biedt uitputtende mogelijkheden voor instore marketing. Met hippe beeldschermen op het punt van verkoop wordt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat zegt de Duitser Ralf Klasen, directeur van United Screens, leverancier van beeldschermen voor p.o.s.-acties. Helemaal objectief is onze Ralf dus niet. Een voorbeeld van de effectiviteit van zo’n beeldscherm op het punt van verkoop. In zo’n 650 Duitse tankstations, van onder meer Shell, DEA en Jet Conoco, hangt bij de kassa een grote tv. Daarop draait continu een programma van zeven minuten, met actuele verkeersinfo, het weerbericht en het laatste nieuws en, uiteraard, met daar tussendoor telkens (vaak lokale) commercials. Dat biedt een beetje afleiding voor de automobilisten die willen afrekenen. Zij moeten namelijk gemiddeld bijna vier minuten wachten. Sommigen ervaren dat als te lang. Dat gelooft u niet? Hou maar ‘ns vier minuten uw adem in en doe ondertussen alsof u haast hebt. Knap lang, niet?

related partner content for mobile comes here

Alle betrokkenen zijn blij met dit instore promotiemedium; de wachtende automobilisten vermaken zich, de medewerkers van het tankstation krijgen tevreden klanten aan de kassa en de adverteerders hebben er een prima, relatief goedkoop en effectief communicatiemedium bij. Thuis voor de buis zapt de consument gedachteloos weg, maar staand in de rij in het tankstation blijft die consument geheid naar dat scherm met die commercials kijken. Hij kan immers niet weg, want er moet nog betaald worden.

< SIZE=1>Bron: absatzwirtschaft<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in