Overslaan en naar de inhoud gaan

W+K en Publicis in de race voor Heineken USA

Heineken verruilt in de Verenigde Staten zijn bureau Euro RSCG - voor de merken Heineken en Heineken Light - voor Publicis of Wieden +…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De pitch wordt gehouden in mei. wil de Amerikaanse marketing meer laten aansluiten op de wereldwijde strategie. Het betekent dat Heineken in de VS al aan zijn vijfde bureau toe is sinds 2006. Al enige tijd lopen de verkopen van het biermerk terug. Het is ook meteen het eerste wapenfeit van de nieuwe Chief Marketing Officer Lesya Lysyj, die in februari van Kraft Foods overkwam.
We hebben een prachtige wereldwijde strategie en hebben de beste partner nodig om deze te vertalen naar de Amerikaanse markt', zegt Lysyj tegen Adage. 'We willen het account consolideren bij een of twee bureaus die al wereldwijd voor Heineken werken.'
Heineken kiest voor Publicis of Wieden + Kennedy, beiden in New York. Wieden & Kennedy, Amsterdam kwam al met de internationale campagne 'Open Your World'. Publicis werkt in Parijs al voor Heineken.

related partner content for mobile comes here

Bron: Adage.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in