Overslaan en naar de inhoud gaan

Campagne attendeert ouders op vrolijke etiketten huishoudelijke chemicaliën

Consument en Veiligheid start dinsdag een campagne met grote posters in abri’s en in ziekenhuizen, die ouders duidelijk maakt hoe…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Fabrikanten van huishoudelijke chemicaliën gaan de komende jaren collectief de verpakkingen van hun producten minder vrolijk maken. Zo hopen de makers de flessen met bleekmiddel, gootsteenontstopper, verf of thinner minder aantrekkelijk te maken voor jonge kinderen. Ook komt er nog duidelijker op de flessen te staan hoe gevaarlijk de chemische producten zijn voor peuters. Voor 2015 moeten alle verpakkingen zijn veranderd, zo gebiedt nieuwe wetgeving van de Europese Unie.

related partner content for mobile comes here

Per jaar raken er in Nederland zevenduizend kinderen tussen de 0 en de 4 jaar oud gewond door het innemen van gevaarlijke huishoudelijke chemicaliën. Van deze groep belanden er ruim vijfhonderd in een ziekenhuis. De kinderen nemen vaak in een onbewaakt moment een slok uit de fles, omdat die er zo vrolijk en verleidelijk uitziet. Daarop haakt Consument en Veiligheid in met de nieuwe .

Het aantal ongelukken is de afgelopen jaren overigens al flink teruggelopen, onder meer dankzij het invoeren van kindveilige sluitingen op flessen met chemicaliën. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in