Campagne attendeert ouders op vrolijke etiketten huishoudelijke chemicaliën
Fabrikanten van huishoudelijke chemicaliën gaan de komende jaren collectief de verpakkingen van hun producten minder vrolijk maken. Zo hopen de makers de flessen met bleekmiddel, gootsteenontstopper, verf of thinner minder aantrekkelijk te maken voor jonge kinderen. Ook komt er nog duidelijker op de flessen te staan hoe gevaarlijk de chemische producten zijn voor peuters. Voor 2015 moeten alle verpakkingen zijn veranderd, zo gebiedt nieuwe wetgeving van de Europese Unie.
Per jaar raken er in Nederland zevenduizend kinderen tussen de 0 en de 4 jaar oud gewond door het innemen van gevaarlijke huishoudelijke chemicaliën. Van deze groep belanden er ruim vijfhonderd in een ziekenhuis. De kinderen nemen vaak in een onbewaakt moment een slok uit de fles, omdat die er zo vrolijk en verleidelijk uitziet. Daarop haakt Consument en Veiligheid in met de nieuwe campagne.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaHet aantal ongelukken is de afgelopen jaren overigens al flink teruggelopen, onder meer dankzij het invoeren van kindveilige sluitingen op flessen met chemicaliën. (ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid