Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever en Gemeente Amsterdam slaan handen ineen tegen werkloosheid

Het Amsterdam City Project biedt werkloze jongeren onder andere trainingen en werkervaringsplaatsen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De samenwerking is erop gericht om de jeugdwerkloosheid terug te dringen en ondernemerschap te stimuleren. Binnen het Amsterdam City Project creëren de partijen gezamenlijk werkervaringsplaatsen voor jonge werklozen die gedurende zes maanden aan de slag kunnen in een commerciële functie, trainingen krijgen en toegang tot een netwerk van bedrijven - als Manpower en Hamilton Bright - waardoor voor hen de kans op een duurzame baan wordt vergroot.

related partner content for mobile comes here

en de hebben verschillende soorten banen gecreëerd, waarvoor de afgelopen weken twintig jongeren zijn geselecteerd en getraind. Het gaat hier om profielen variërend van salestalent dat nieuwe ijs-verkooppunten gaat identificeren, commercieel talent dat de zichtbaarheid en beschikbaarheid van huidige ijs-outlets moet verbeteren en banen voor ondernemende jongeren die ijs willen verkopen. 

Win-win situatie
Voor Unilever is het terugdringen van jeugdwerkloosheid een belangrijk punt in haar Europese HR-beleid. Frank Weijers, general manager Unilever Benelux: &;Het mes snijdt hier aan meerdere kanten. De jongere generatie voelt op het moment de gevolgen van de huidige vertraagde economie die hen minder mogelijkheden biedt op de arbeidsmarkt. Dit is voelbaar in heel Europa. Gebleken is echter dat jongeren die een half jaar aan de slag zijn geweest in een tijdelijke functie, duidelijk meer kans hebben op een vaste baan daarna. Dit project helpt daarbij, brengt ons in contact met commercieel talent en levert tegelijkertijd een bijdrage aan onze ijs-business in Amsterdam. Win-win-win dus.&;

Op korte termijn krijgt het project een vervolg met het werven van nieuwe talenten voor het verkopen van ijs via mobiele verkooppunten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in