Overslaan en naar de inhoud gaan

Tijdschrift en internet vullen elkaar goed aan

Tijdschriften en internet kunnen elkaar prima aanvullen. Maar adverteerders gebruiken de mogelijkheden nog te weinig.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Sla er maar eens een willekeurig tijdschrift op na: in de meeste advertenties staat ergens onderin in kleine letters het adres van de website van de adverteerder. Blijkbaar beseffen adverteerders dat het verstandig is om een koppeling aan te brengen tussen print en internet. Toch maken ze geen optimaal gebruik van de mogelijkheden om die twee met elkaar te verbinden. Vaak heeft de vermelding van het internetadres iets plichtmatigs: het hoort erbij, net als het logo van het bedrijf, maar daar is alles mee gezegd. Veel beter zou zijn om in de advertentie de lezer aan te sporen om de site te bezoeken. Bijvoorbeeld door aan te geven dat er op de site nuttige tips te vinden zijn voor de klant, of door te wijzen op de mogelijkheid om als lezer van dit blad iets met korting te bestellen.

related partner content for mobile comes here

Met zulke prikkels zal de lezer van de advertentie eerder de moeite nemen om het tijdschrift weg te leggen en achter zijn pc plaats te nemen. Ook in andere opzichten kan internet gebruikt worden als aanvulling op de advertentie. Zo kan de advertentie aangeven dat de lezer voor een advies op maat, voor de meest actuele prijzen of voor adressen bij hem in de buurt, op de site moet zijn. Dan is er pas echt sprake van samenwerking tussen tijdschrift en internet. Nu is die synergie meestal ver te zoeken.

Bron: Journal of Advertising Research

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in