Overslaan en naar de inhoud gaan

Campagne tegen schadelijke zonnebrandmiddelen

Met de leus ’Zon jij gifvrij?’ zijn Natuur en Milieu en Milieudefensie in Zandvoort een campagne begonnen tegen schadelijke…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De milieuorganisaties hebben 28 zonnebrandcrèmes laten onderzoeken op het voorkomen van schadelijke chemische stoffen. Daaruit blijkt dat een deel hormoonverstorende stoffen bevat. Deze stoffen kunnen leiden tot geboorteafwijkingen, verminderde vruchtbaarheid, ontwikkelingsstoornissen, astma, schade aan lever en schildklier en kanker. Mirjam de Rijk, directeur van Natuur en Milieu, zegt in dagblad Trouw dat de crèmes op zich niet gevaarlijk zijn. Daarvoor zijn de doses schadelijke stoffen te klein. ‘Maar we krijgen diezelfde stoffen op verschillende manieren binnen. Het gaat om de optelsom.’

related partner content for mobile comes here

De Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) zegt dat er niets mis is met de crèmes.Ook volgens de Nederlandse Cosmetica Vereniging (NCV) voldoen alle crèmes aan de wettelijke eisen en zijn ze allemaal ‘even veilig’.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in