Overslaan en naar de inhoud gaan

Starbucks versoepelt kledingvoorschriften

De Amerikaanse koffieketen Starbucks laat haar barista's toe hun tattoeages te laten zien.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het bedrijf kondigde donderdag via een interne mail de nieuwe &;dresscode&; aan. Met de versoepeling van de kledingvoorschriften mogen -werknemers hun tatoeages en enkele piercings laten zien, mits er geen obscene beelden of scheldwoorden zijn afgebeeld.

related partner content for mobile comes here

Deze trend wordt steeds relevanter binnen bedrijfsculturen die individualiteit en creativiteit omarmen en die willen voorkomen dat jongere werknemers ervoor kiezen om bij start-ups te gaan werken waar ze hun tatoeages niet hoeven te verbergen. 

Succesvolle petitie
Reden van deze omslag is een van de 25-jarige medewerkster Kristie Williams. Met meer dan 25.000 handtekeningen kon de petitie niet meer worden genegeerd. &;Wanneer wij onze tatoeages mogen laten zien, kunnen we een betere connectie maken met meer klanten dan we nu al doen.&;

De beslissing van Starbucks om de kledingvoorschriften te versoepelen betekent niet dat alles mag. Het bedrijf laat nog steeds geen onnatuurlijke haarkleur, bepaalde gezichtspiercings of nagellak toe. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in