Overslaan en naar de inhoud gaan

Salesforce en Microsoft Dynamics bieden beste CRM-systeem, aldus onderzoek

Maar qua klanttevredenheid wint Salesforce.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

 liet 1700 professionele CRM-gebruikers een heleboel CRM-systemen beoordelen. De 27 best beoordeelde systemen werden daarna gegroepeerd op basis van 2 factoren: algemene klanttevredenheid (aan de hand van een gemiddelde score) en marktpositie (aan de hand van marktaandeel, organisatiegrootte en social impact).

related partner content for mobile comes here

CRM systemen worden in het rapport omschreven als softwareproducten die het salesapparaat voorzien van automatische updates op het gebied van klantcontacten en accountinformatie, plus marketing automation-tools (lead- en campagnemanagement), klantondersteuningsmogelijkheden (support en knowledge management) en een geintegreerde database.

Salesforce en Microsoft Dynamics kwamen beide terecht in de "leader" categorie, dankzij hun schaalgrootte en relatief hoge scores. Microsoft Dynamics had de hoge positie echter voornamelijk te danken aan zijn schaalgrootte, terwijl Salesforce vooral hoge scores kreeg: 90 procent van de gebruikers gaf dit systeem 4 of 5 sterren, 84 procent zou het aanbevelen bij peers, en 88 procent was van mening dat het product ‘de goede kant op ging’.

Bij Microsoft Dynamics lagen de percentages respectievelijk op 60 procent, 64 procent en 60 procent.

Bron: Marketingprofs

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in