Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoger marktaandeel Ster in week 40

De RTL-zenders waren stabiel in week 40 en de Ster (de NPO-zenders) zag het aandeel fors groeien.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

NPO1, 2 en 3 gingen in week 40 weer wat richting het niveau van dit voorjaar, met een aandeel van 24,1 (was 22,4 in week 39). Dat was met name te danken aan de goede score van NPO3 dat in die week de Champions League-wedstrijden uitzond.

De SBS-zenders bleven op 19,4 procent, de BrandDeli-zenders moesten behoorlijk terug in aandeel met een daling van 1,7 procent naar 8,2.

related partner content for mobile comes here




Marktleider RTL4 leverde iets aan aandeel in (-0,2) en ging naar 22,1. NPO1 zag het aandeel met 0,4 procent dalen naar 13,9 procent. SBS6 steeg 0,2 procent naar 8,6. NPO3 was vierde zender en steeg van 4,7 naar 7,0.



Best bekeken
Best bekeken programma van de week was wederom The Voice of Holland met 1.147 miljoen kijkers. Dat is iets minder dan in week 39. Nieuwe Buren en Studio Sport Eredivisie staan ook weer in de top 3.




Uitgesteld kijken
Flikken Maastricht (NPO 1) blijft ook in week 40 de favoriet bij uitgesteld kijken, met net iets minder kijkers dan de week ervoor: 269.000 kijkers. Expeditie Robinson is nu tweede met 237.000 kijkers, voor Nieuwe Buren volgt met 236.000 kijkers.


Adformatie biedt vanaf nu wekelijks de marktaandelen 20-49 jaar, waarop de media-inkoop gebaseerd is. Dat doet Adformatie op basis van de cijfers van de Stichting Kijkonderzoek en de rapportage van GroupM. De cijfers komen altijd een week later dan de standaard 6+-cijfers, omdat het kijkgedrag dan definitief is en ook het uitgesteld (via harddiskrecorder/opgenomen programma’s) kijken meegenomen kan worden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in