Overslaan en naar de inhoud gaan

Deeleconomieplatformen crowdfunden zichzelf

De ontwikkelingen in de deeleconomie volg ik nauwlettend. Huizen, spullen, werkplekken, auto’s en maaltijden. We delen steeds meer met…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In meerdere blogs heb ik hier reeds aandacht aan gegeven. 

related partner content for mobile comes here

Van tot en een . Om de ontwikkelingen van duurzame initiatieven in de deeleconomie te versnellen is er in oktober een landelijke deeleconomie campagne. De loopt tot 16 oktober. In het hele land worden op diverse locaties sessies georganiseerd. Op de site staan de diverse initiatieven.

In dit kader heeft duurzaam crowdfundingplatform inmiddels 5 nieuwe deelplatform initiatieven gestart. Bij de crowd wordt getracht de benodigde financiële middelen op te halen. Van Croqqer tot Mantelaar en Swapsee tot Konnektid.

Het belang van de deeleconomie wordt in diverse onderzoeken bevestigd. Zodra een aantal basisbehoeften is vervuld, neemt de kwaliteit van leven niet verder toe wanneer men meer consumeert (Cobb et all.; Jackson, 2009; Layart, 2011; Wilkinson and Pickett, 2009). En, sociale en ‘groene’ consumptie hebben een positieve impact op tevredenheid (Dunn, 2011; Xiao & Li, 2011). Uit blijkt dat 84% van de Amsterdammers bereid is om deel te nemen aan de deeleconomie.

Wat is het volgende segment dat wordt opgeschut door aspecten van de deeleconomie? Huisdieren? Hypotheken? Parkeren? Of toch meer in de trant van logistiek zoals crowdshipping…

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in