Overslaan en naar de inhoud gaan

Social seeding campagne Terre des Hommes

In de campagne ‘Lezen en schrijven leer je niet in een bordeel’ vraagt Terre des Hommes aandacht voor seksuele uitbuiting van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de Filippijnen worden zo’n 100.000 Filippijnse kinderen slachtoffer van seksuele uitbuiting op straat, in bordelen en via internet. Daarom is Terre des Hommes de campagne ‘Lezen en schrijven leer je niet in een bordeel’ gestart, waar social seeding onderdeel van is.

related partner content for mobile comes here

In deze social seeding campagne, die deze week start en is bedacht en uitgevoerd door social media bureau , worden donateurs en relaties opgeroepen de campagneboodschap te delen met hun vrienden. Zo worden naast de trouwe aanhang van Terre des Hommes ook de mensen bereikt die Terre des Hommes niet kennen, maar wel gevoelig zijn voor het campagnethema.

Hiervoor is een in het leven geroepen waarop donateurs en relaties onder andere worden opgeroepen deze ‘aan te raden’ op Facebook of een campagnetweet te versturen. Door gebruik te maken van Facebook Open Graph resulteert dit in het plaatsen van de campagneboodschap en –afbeelding op de timeline van de bezoeker, met een link terug naar de campagnepagina en de oproep dit verder te delen.

Op de Facebook pagina van Terre des Hommes worden bezoekers en fans opgeroepen een vooropgestelde update met de campagneboodschap met behulp van op hun timeline te plaatsen. Na het plaatsen van deze update worden zij gestimuleerd hier ook een tweet aan te wijden. Net als het onderwerp is ook deze app rauw vormgegeven.

Daarnaast worden relevante bloggers benaderd en gevraagd over het onderwerp te schrijven. Om hen te voeden bevat de campagnepagina een link naar de persruimte, waar speciaal voor hen een ‘blogkit’ klaarstaat.

Waar veel goede doelen op social media hooguit informeren (lees: zenden) of ‘de dialoog aangaan’ (lees: niet weten hoe ze het precies moeten inzetten) heeft Terre des Hommes duidelijk gekozen voor een actieve aanpak. Mocht jij het onderwerp een warm hart toedragen, deel dan ook deze campagne met je vrienden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in