Slimme guerillastunt: hoe UPS en TNT reclame maken voor DHL
UPDATE - Hoe kun je je concurrenten zo ver krijgen dat ze reclame maken voor jouw merk? DHL deed het met een chemisch slimmigheidje. Let…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
DHL maakt in de video slim gebruik van warmtegevoelige folie waarop sommige kleuren pas bij een bepaalde temperatuur oplichten. Het beplakte de pakketten ermee, stopte ze in de vriezer en en belde vervolgens de concurrenten... Trojan mailing heet het. De video hierover ging snel razendsnel viral en werd een enorme hit. Een dingetje echter, zo bleek later: hij is fake. DHL-woordvoerster Bea Garcia vertelde de Washington Post dat de onderneming nooit opdracht gaf voor de video, maar dat deze is gemaakt voor een wedstrijd van het Duitse bureau Jung von Matt. Zelfs als fakevideo blijft hij leuk.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSTrojan Mailing
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid