Overslaan en naar de inhoud gaan

Slimme guerillastunt: hoe UPS en TNT reclame maken voor DHL

UPDATE - Hoe kun je je concurrenten zo ver krijgen dat ze reclame maken voor jouw merk? DHL deed het met een chemisch slimmigheidje. Let…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

DHL maakt in de video slim gebruik van warmtegevoelige folie waarop sommige kleuren pas bij een bepaalde temperatuur oplichten. Het beplakte de pakketten ermee, stopte ze in de vriezer en en belde vervolgens de concurrenten... Trojan mailing heet het. De video hierover ging snel razendsnel viral en werd een enorme hit. Een dingetje echter, zo bleek later: hij is  fake.  dat de onderneming nooit opdracht gaf voor de video, maar dat deze is gemaakt voor een wedstrijd van het Duitse bureau Jung von Matt. Zelfs als fakevideo blijft hij leuk. 

related partner content for mobile comes here

 

 

 

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in