Overslaan en naar de inhoud gaan

Rendement bureaus dramatisch gedaald

Het gemiddeld bedrijfsresultaat van de bij de VEA aangesloten communicatieadviesbureaus heeft in 2003 een duikvlucht naar beneden gemaakt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De teruggang van een operationele marge van gemiddeld 15,7% in 2002 naar gemiddeld 3,8% in 2003. In 2001 bedroeg de operationele marge van de bureaus nog 19,4%.

related partner content for mobile comes here

Er waren in 2003 ten minste 13 verliesgevende bureaus en een groter aantal bureaus verkeert intussen in de gevarenzone. Deze cijfers blijken uit de jaarlijkse bedrijfsenquête van de VEA.

Directie en bestuur van de VEA maken zich ernstig zorgen over de toekomst van het vak en de toekomstige uitoefening daarvan in Nederland gegeven de negatieve ontwikkeling van de afgelopen drie jaar.

Vastgesteld wordt dat haar leden blijkbaar niet of onvoldoende in staat zijn geweest de teruglopende omzet te vertalen in een aanpassing van de kosten met daarbinnen vooral het personeelsbestand. Evenmin zijn zij er blijkbaar in geslaagd nieuwe diensten of markten te ontwikkelen om het teruglopende inkomen te compenseren.

Gelijktijdig worden de bureaus geconfronteerd met een groeiend aantal juridische beperkingen en verboden op het gebied van reclame. En staat daarnaast de relatie met klanten sterk onder druk.

De VEA ziet in een en ander een bevestiging van de noodzaak om nog meer dan voorheen via gezamenlijk optreden bij te dragen aan een verbetering van de resultaten van de branche op korte termijn.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in